Skip to content

Duminica samarinencii-Parintele Galeriu

April 30, 2010

…O, iubitilor! Acum intelegem. Aici e taina tuturor fapturilor, a prezentei lui Dumnezeu in toate fapturile, a prezentei harului lui Dumnezeu in fiecare faptura. Asta descopera Mantuitorul: “Daca ai fi cunoscut tu darul lui Dumnezeu…” Din acest dar, din aceasta lumina divina ai venit si tu pe lume, samarineanco, si am venit fiecare din noi in lume. Si a zis bine acest invatat, J. C. Eccles, ca sufletul nu-i din lumea aceasta, pentru ca, iata, proiectul din mine, care randuieste toata viata mea, tot sufletul meu, gandirea mea, ma organizeaza pe mine in toate faptele mele. Sufletul meu nu-i din caramida, nu e alcatuit din vreun element al lumii materiale, ci e de la Dumnezeu. Iata ce adancime ne dezvaluie dumnezeiasca Evanghelie…

…O data mai mult descopera: “Cine va bea din apa aceasta…”, adica din lumea celor care se fac si se desfac, din lumea celor create (cele care au venit cu timpul, merg cu timpul); dar “Cine va bea din apa pe care i-o voi da Eu, nu va inseta in veci (ea e mai inainte de veci)… se va face izvor de apa curgatoare spre viata vesnica”. Daca primesti harul si esti atent la el, simti in tine ceva din vesnicia lui Dumnezeu, ceva care trece peste moarte, si teama de moarte dispare…

…Trupul nostru e un templu al Dumnezeului celui viu; si daca noi vrem, trupul nostru, care se face si se desface, poate lua si el parte la Trupul, la Templul care este Hristos. Samarinencei aceasta a vrut sa-i spuna: Eu sunt Mesia – Eu sunt Templul – Eu sunt Acela caruia sa va inchinati, si Eu sunt Cap al Templului, Cap al Bisericii in Biserica Dumnezeului celui viu, fiecare dintre voi fiind un templu, dar daca si numai daca purtati in el pe Dumnezeul cel viu, daca purtati in el cuvantul Lui, cuvantul Evangheliei Lui.

Eu sunt Cel ce sunt; Eu iti dau apa cea vie; Eu iti dau cuvintele vietii vesnice; Eu iti dau Trupul si Sangele Meu… Si daca eu mi le asum cu aceasta constiinta, ca le am din vesnicia lui Dumnezeu, prin rugaciune, prin apa cea vie – harul Duhului Sfant si cuvintele vietii vesnice – eu am avere din vesnicia lui Dumnezeu…

Pr.Galeriu

No comments yet

Leave a Reply

