Skip to content

Programul liturgic al saptamanii

July 5, 2014

Programul slujbelor in parohia din Glasgow, pentru Duminica a 4-a dupa Rusalii (a Sfintilor Parinti de la Sinodul IV Ecumenic; Vindecarea slugii sutasului) (Apostolul: Epistola care Romani VI, 18-23; Sfanta Evanghelie de la: Matei VIII, 5-13; – Ioan XVII 1-13) este urmatorul:

Sambata 5 iulie 2014 incepand cu ora 18:00 se va savarsi slujba Vecerniei celei Mari impreunata cu Litia.
Duminica 6 iulie incepand cu ora 9:00 se va savarsi slujba Utreniei, iar imediat dupa terminarea acesteia, in jurul orei 10:30, va incepe Sfanta si Dumnezeiasca Liturghie a celui intre Sfinti Parinti ai nostri, Ioan Gura de Aur.
Celor care vor sa se spovedeasca le transmitem ca parintele ii va astepta sambata seara, dupa vecernie, si duminica dimineata in timpul utreniei.
Apostolul Duminicii:
Din Epistola catre Romani a Sfantului Apostol Pavel, capitolul 6 versetele 18-23:
18. Si izbavindu-va de pacat, v-ati facut robi ai dreptatii.
19. Omeneste vorbesc, pentru slabiciunea trupului vostru. Caci precum ati facut madularele voastre roabe ale necuratiei si faradelegii, spre faradelege, tot asa faceti acum madularele voastre roabe dreptatii, spre sfintire.
20. Caci atunci cand erati robi ai pacatului, erati liberi fata de dreptate.
21. Deci ce roada aveati atunci? Roade de care acum va e rusine; pentru ca sfarsitul acelora este moartea.
22. Dar acum, izbaviti fiind de pacat si robi facandu-va lui Dumnezeu, aveti roada voastra spre sfintire, iar sfarsitul, viata vesnica.
23. Pentru ca plata pacatului este moartea, iar harul lui Dumnezeu, viata vesnica, in Hristos Iisus, Domnul nostru.
Evanghelia Duminicii:
– De la Sfantul Apostol si Evanghelist Matei capitolul 8, versetele 5 pana la 13:
5. Pe când intra în Capernaum, s-a apropiat de El un sutaș, rugându-L
6. Și zicând: Doamne, sluga mea zace în casă, slăbănog, chinuindu-se cumplit.
7. Și i-a zis Iisus: Venind, îl voi vindeca.
8. Dar sutașul, răspunzând, I-a zis: Doamne, nu sunt vrednic să intri sub acoperișul meu, ci numai zi cu cuvântul și se va vindeca sluga mea.
9. Că și eu sunt om sub stăpânirea altora și am sub mine ostași și-i spun acestuia: Du-te, și se duce; și celuilalt: Vino, și vine; și slugii mele: Fă aceasta, și face.
10. Auzind, Iisus S-a minunat și a zis celor ce veneau după El: Adevărat grăiesc vouă: La nimeni în Israel n-am găsit atâta credință.
11. Și zic vouă că mulți de la răsărit și de la apus vor veni și vor sta la masă cu Avraam, cu Isaac și cu Iacov în Împărăția cerurilor.
12. Iar fiii Împărăției vor fi aruncați în ntunericul cel mai din afară; acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților.
13. Și a zis Iisus sutașului: Du-te, fie ție după cum ai crezut. Și s-a însănătoșit sluga lui în ceasul acela.
Evanghelia Sfintilor Parinti de la Sinodul al IV-lea Ecumenic – de la Calcedon 451 d Hr.
– De la Sfantul Apostol si Evanghelist Ioan capitolul 17, versetele 1 pana la 13:
1. Acestea a vorbit Iisus și, ridicțnd ochii Săi la cer, a zis: Părinte, a venit ceasul! Preaslăvește pe Fiul Tău, ca și Fiul să Te preaslăvească,
2. Precum I-ai dat stăpanire peste tot trupul, ca să dea viață  veșnică tuturor acelora pe care Tu i-ai dat Lui.
3. Și aceasta este viața veșnică: Să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, și pe Iisus Hristos, pe Care L-ai trimis.
4. Eu Te-am preaslăvit pe Tine pe pămant; lucrul pe care Mi l-ai dat să-l fac, l-am săvarșit.
5. Și acum, preaslăvește-Mă Tu Părinte, la Tine însuți, cu slava pe care am avut-o la Tine mai înainte de a fi lumea.
6. Arătat-am Numele Tău oamenilor pe care Mi i-ai dat Mie din lume. Ai Tăi erau și Mie Mi i-ai dat și cuvantul Tău l-au păzit.
7. Acum au cunoscut că toate cate Mi-ai dat sunt de la Tine;
8. Pentru că cuvintele pe care Mi le-ai dat le-am dat lor, iar ei le-au primit și au cunoscut cu adevărat că de la Tine am ieșit și au crezut că Tu M-ai trimis.
9. Eu pentru aceștia Mă rog; nu pentru lume Mă rog, ci pentru cei pe care Mi i-ai dat, că ai Tăi sunt.
10. Și toate ale Mele sunt ale Tale, și ale Tale sunt ale Mele și M-am preaslăvit întru ei.
11. Si Eu nu mai sunt în lume, iar ei în lume sunt, și Eu vin la Tine. Părinte Sfinte, păzește-i în numele Tău, în care Mi i-ai
dat, ca să fie una precum suntem și Noi.
12. Cand eram cu ei în lume, Eu îi păzeam în numele Tău pe cei ce Mi i-ai dat; și i-am păzit și n-a pierit nici unul dintre ei, decat fiul pierzării, ca să se împlinească Scriptura.
13. Iar acum vin la Tine și acestea le grăiesc în lume, ca să fie deplină bucuria Mea în ei.

Parohia ” Intampinarea Domnului ”,
Glasgow, G32 9AH; 111 Killin Street;
Charity number: SC042348
No comments yet

Leave a Reply

