Skip to content

Duminica a zecea după Rusalii – Vindecarea lunaticului

August 15, 2014

Programul slujbelor în parohia din Glasgow, pentru Duminica a 10-a după Rusalii ( Vindecarea lunaticului ) (Apostolul: Epistola Întâi către Corinteni IV, 9 -16; Sfânta Evanghelie de la Matei: XVII, 14-23; ) este următorul:

   
Sâmbată 16 august 2014 începând cu ora 18:00 se va săvârși slujba Vecerniei celei Mari împreunată cu Litia.
 
Duminica 17 august 2014 începând cu ora 9:00 se va săvârși slujba Utreniei, iar imediat după terminarea acesteia, în jurul orei 10:30, va începe Sfânta și Dumnezeiasca Liturghie a celui între Sfinți Părinți ai noștri, Ioan Gură de Aur.
 
Celor care vor să se spovedească le transmitem că părintele îi va aștepta sâmbătă seara, după vecernie, și duminica dimineața în timpul utreniei.
Apostolul Duminicii:
Din Epistola  Întâi către Conrinteni a Sfântului Apostol Pavel, capitolul 4 versetele 9 până la 16:
9. Căci mi se pare că Dumnezeu, pe noi, apostolii, ne-a arătat ca pe cei din urmă oameni, ca pe niște osândiți la moarte, fiindcă ne-am făcut priveliște lumii și îngerilor și oamenilor.
10. Noi suntem nebuni pentru Hristos; voi însă, înțelepți întru Hristos. Noi suntem slabi; voi însă sunteți tari. Voi sunteți întru slavă, iar noi suntem întru necinste!
11. Până în ceasil de acum flămânzim și însetăm; suntem goi și suntem pălmuiți și pribegim
12. Și ne ostenim, lucrând cu mâinile noastre. Ocărâți fiind, binecuvântăm. Prigoniți fiind, răbdăm.
13. Huliți fiind, ne rugăm. Am ajuns ca gunoiul lumii, ca măturătura tuturor, până astăzi.
14. Nu ca să vă rușinez vă scriu acestea, ci ca să vă dojenesc ca pe niște copii ai mei iubiți.
15. Căci de ați avea zeci de mii de învățători în Hristos, totuși nu aveți mulți părinți. Căci eu v-am născut prin Evanghelie în Iisus Hristos.
16. Deci vă rog să-mi fiți mie următori, precum și eu lui Hristos.
Evanghelia Duminicii:
– De la Sfântul Apostol și Evanghelist Matei capitolul 17, versetele 14 pana la 23:
 
14. Și mergând ei spre mulțime, s-a apropiat de El un om, căzându-i în genunchi
15. Și zicând: Doamne, miluiește pe fiul meu, că este lunatic și pătimește rău, căci adesea cade în foc și adesea în apă.
16. Și l-am dus la ucenicii Tăi, și n-au putut să-l vindece.
17. Iar Iisus, răspunzând, a zis: O, neam necredincios și îndărătnic, până când voi fi cu voi? Până când vă voi suferi pe voi? Aduceți-l la Mine.
18. Și Isus l-a certat și demonul a ieșit din el și copilul s-a vindecat din ceasul Acela.
19. Atunci, apropiindu-se ucenicii de Iisus, I-au zis de o parte: De ce noi n-am putut să-l scoatem?
20. Iar Iisus le-a răspuns: Pentru puțina voastră credință. Căci adevărat grăiesc vouă: Dacă veți avea credință cât un grăunte de muștar, veți zice muntelui acestuia: Mută-te de aici dincolo, și se va muta; și nimic nu va fi vouă cu neputință.
21. Dar acest neam de demoni nu iese decât numai rugăciune și cu post.
22. Pe când străbătea Galileea, Iisus le-a spus: Fiul Omului va să fie dat în mâinile oamenilor.
23. Și-L vor omorî, dar a treia zi va învia. Și ei s-au întristat foarte.

 

No comments yet

Leave a Reply

